033-4651321 info@bikeshop.nl
bikeshop.png
Ons kloppend hart
Snel weer op weg
Modern vakmanschap

Werkplaats

U bent hier

Wat kunnen wij voor jouw fiets doen?

"Help, ik kan niet meer fietsen"

"Mijn fiets heeft aandacht nodig"

De Bikeshop werkplaats is het kloppend hart van de winkel. In een "open keuken" garanderen onze monteurs waar we bij de Bikeshop voor staan: Het leveren van een goed product dat het beste bij je past met de beste nazorg.
We gaan voor maximaal onbezorgd fietsplezier. Jouw fiets moet optimaal functioneren en zo lang mogelijk meegaan. Aan jouw fiets werken echte fietsenmakers, moderne vakmensen waarvan de meeste zelf fervent fietser zijn.
Pech versus onderhoud
Om jou en je medefietsers zo goed mogelijk te helpen willen we graag het juiste doen op het juiste moment. Daarvoor maken we onderscheid in spoedeisende kwesties en planbaar onderhoud. Heb je pech met de fiets dan wil je in de meeste gevallen je fiets weer zo snel mogelijk terug. Om dat maximaal te garanderen heeft elke monteur elke dag een groot deel van zijn capaciteit geblokt voor dit soort kwesties. Hoe snel je fiets gereed is hangt af van wie er tegelijk met jou allemaal pech hebben (hoe vol zit de wachtkamer van de eerste hulp, en hoe serieus zijn de kwesties). Wees vooral duidelijk in wat je wensen/deadlines zijn dan houden we daar rekening mee. Je mag vantevoren bellen bij pech maar kom gerust langs en neem desgewenst een leenfiets mee zodat je kunt blijven fietsen. 
Voor fietsen die een beurt mogen hebben, of andersoortig onderhoud vragen, moet je een afspraak maken. Door een afspraak te maken zorg je er voor dat we jou en medefietsers snel kunnen helpen. Met andere woorden als je voor een nieuwe heup spontaan gaat plaatsnemen in de wachtkamer van de spoedeisende hulp werkt dat voor niemand. Even bellen dus voor een afspraak of even langsfietsen dan kunnen we gelijk je fiets inspecteren op bijzonderheden en daar op schakelen indien nodig. Houd er rekening mee om vroegtijdig een afspraak in te plannen als je fietsplannen hebt. De wachttijd op planbaar onderhoud zit vaak rondom een maand. 
Wat wel/niet
Tot slot, i.v.m het grote werkaanbod, de toegenomen complexiteit van fietsen en daarmee het onderhoud hebben we een uitdaging om alles voor iedereen naar wens uit te voeren. Enerzijds helpt het als we samen goed optrekken/afstemmen. Anderzijds hebben we moeten besluiten kritisch te kijken naar het werkaanbod. Inferieure fietsen, lees barrels, zullen we in de basis weren en adviseren om naar de werkplaats van de rijwielstalling het NS station te gaan of naar een collega zoals Fietsbook op de Arnhemseweg of wellicht een mobiele fietsenmaker/pechdienst. Deze partijen zijn veelal snel, goed en betaalbaar in eenvoudige reparaties/onderhoud. Merken met veel eigen onderdelen/systemen zoals Stella, Amslod, Babboe en heel veel andere (internet) merken kunnen we niet repareren zoals we zouden willen. De materialen zijn te vaak niet of onvoldoende serviceable of verkrijgbaar, ebikes systemen zijn niet uit te lezen of niet door te meten omdat de waardes niet beschikbaar zijn. En al vinden we het probleem we kunnen geen vervangende spullen inkopen. Beter voor iedereen dat we er niet aan gaan beginnen.