De Rohloff naaf is duurzaam, onderhoudsarm, gebruiksvriendelijk en ademt pure techniek uit. Bent u opzoek naar een onderhoudsarm versnellingssysteem dat altijd en onder alle omstandigheden werkt. Dan is de Rohloff naaf de ideale oplossing voor u. Er is geen beter versnellingssysteem dan de versnellingsnaaf van Rohloff. De Rohloff naaf is bij uitstek geschikt voor de "veel" fietser zoals de vakantiefietser, recreant of forens. Maar zeker ook voor degene die het gewoon fantastisch voor elkaar willen hebben ongeacht het aantal km's! Het Rohloff versnellingssystem wordt dan ook niet voor niets toegepast op allerlei verschillende soorten fietsen zoals een hybride- of trekkingfiets, mountainbike en zelfs op een (semi) racefiets of vouwfiets.
De Rohloff naaf heeft 14 versnellingen met tussenliggende verhoudingen van 13,6% en een totaal schakelbereik van 526%. De interne versnellingsoverbrenging is in de 1ste versnelling 0,279 en in de 14de versnelling 1,467. Eenvoudiger uitgelegd betekent dit dat het bereik nagenoeg hetzelfde is als een deraileursysteem met 27 versnellingen. Nu denkt u, maar een derailleursysteem heeft meer versnellingen. Dat klopt, alleen is er in een derailleursysteem een enorme overlap aan versnellingen met dezelfde overbrenging. Als u deze terugbrengt naar de unieke overbrengingen komt u uit op 14 versnellingen. Kortom, de met de Rohloff naaf komt u niks te kort.
De Rohloff naaf wordt in Duitland met grote nauwkeurigheid gefabriceerd en de Rohloff naaf wordt met de hand in elkaar gezet door 1 persoon. De Rohloff naaf is een technisch hoogstandje met de precisie van een Zwitsers uurwerk. Alles is zeer degelijk uitgevoerd zodat de versnellingen onder alle omstandigheden werken. U kunt altijd schakelen, zelfs als u stil staat of onder grote kracht tijdens een beklimming. Het Rohloff systeem werkt altijd, weer of geen weer. Alleen dient u eens in de zoveel tijd de olie van de Rohloff naaf te vervangen.
De zwakke schakel van het Rohloff versnellingssysteem zit hem in de schakels van de ketting. De ketting en tandwielen zijn aan slijtage onderhevig net als bij een fiets met een traditionele versnellingsnaaf. Wel is de slijtage minder dan bij een derailleursysteem omdat de ketting niet over tandwielen hoeft te worden getransporteerd. Tevens dient een ketting regelmatig te worden schoongemaakt en gesmeerd voor een optimale werking. Heeft u hier geen behoefte aan dan is de Gates Carbon Belt Drive de oplossing. Met de Gates riem aandrijving vervalt de zwakke schakel van het Rohloff versnellingssysteem
In ons assortiment van fietsen hebben we de Santos fietsen met Rohloff naaf staan. Santos maakt hoogwaardige fietsen en u kunt de fiets naar eigen smaak samenstellen, dus ook met riemaandrijving in combinatie met de Rohloff naaf. Kom naar onze winkel voor ons het uitgebreide assortiment Santos fietsen met Rohloff naaf. De fietsen staan klaar voor een proefrit, en uiteraard staat de koffie ook klaar!