033-4651321 WhatsApp: 06-82877655 info@bikeshop.nl

Lange wachttijden voor planbaar onderhoud

U bent hier

[Gepubliceerd 8 december 2020]

Het duurt een aantal maanden voordat je met je fiets voor planbaar onderhoud terecht kunt in de werkplaats. Voor spoedeisende hulp kun je direct terecht en wordt je z.s.m. geholpen. 

We kunnen goed begrijpen dat je een aantal maanden wachten voor een afspraak lang vindt, dat zouden we zelf liever ook anders zien.

Wat is er aan de hand?

  • Door Corona is het fietsgebruik enorm toegenomen. Het werkaaanbod in de werkplaats is daardoor vele malen hoger dan normaal 
  • Onze capaciteit is door de Corona restricties niet optimaal. Hoewel we gelukkig geen medewerkers met Corona hebben gehad missen we geregeld wel iemand die uit voorzorg bij lichte gezondheidsklachten of om quarantaine regels niet mag komen werken. 

Wat doen we eraan? 

  • We willen borgen dat je kunt blijven fietsen. Heb je pech, dus iets spoedeisend, dan kun je direct terecht. Pechfietsen worden z.s.m. gemaakt en behandelt op volgorde van binnenkomst, rekening houdend met de mate van urgentie. Je krijgt desgewenst een leenfiets mee (zo lang de voorraad strekt). Deze pech service kan door de drukte langer duren dan je gewend bent. Je ontvangt een sms zodra gereed. 
  • Om te borgen dat we de juiste dingen doen voor de juiste klanten helpen we niet iedereen zelf. Je kunt hierover meer lezen om teleurstellingen in de winkel te voorkomen
  • We willen borgen dat jouw nieuwe fiets 100% bevalt. Is dat nog niet zo dan krijg je voorrang op alles en iedereen
  • We hebben een vacature uitstaan voor een extra monteur

We zouden graag inlopen qua wachttijd maar we moeten realistisch zijn en erkennen dat de wachttijd niet snel kan worden weggewerkt. Wat betekent dit voor het onderhoud dat je wilt laten uitvoeren. Denk daarbij aan periodiek onderhoud zoals beurten, het vervangen van slijtage delen en onderhoud aan vering. 

Wat te doen bij planbaar onderhoud?

  • Maak tijdig een afspraak (en accepteer dat een lange wachttijd de nieuwe werklijkheid is)
  • Kom op voorhand langs voor een intake. We bepalen samen of en wat je fiets nodig heeft aan onderhoud. We reserveren of bestellen eventuele vervangingsdelen* om onnodige vertraging te voorkomen en plannen het werk in. 

Wat te doen bij pech? 

  • Heb je pech en wil je ook onderhoud? Kom langs en we kijken hoe we het werk eventueel kunnen splitsen zodat je toch kunt fietsen. 
  • Vallen jij of je fiets in de categorie van klanten en fietsen die we wel kunnen helpen kom gerust je fiets brengen.
  • Heb je pech en kun je niet direct brengen? Bel ons dan geven je alvast een plekje in de rij

Tot slot. Samen is er een hoop mogelijk te maken. Laten we elkaar daarin zien en onze wederzijdse creativiteit aanspreken. 

* Er heerst in de branche schaarste. Het kan zjn dat vervangingsonderdelen niet meer voorradig zijn en niet op korte termijn geleverd kunnen worden. Van te voren komen voor een intake verkleint de kans op niet (volledig) kunnen uitvoeren van het onderhoud.